Ahad, 12 Julai 2009

Batu Henge milik siapa?


Gambor kt atas tu geng2 yg belajar sejarah ckp..org2 dulu wat tmpt pemujaan..xtau la pemujaan matahari ke atau apa..wallahua'alam..tp kita sbg org Islam pergi ke sana hanya sekadar melihat keadaan sekeliling tu je..utk amik pengiktibaran..mana la tau kan..geng2 sejarah ni ckp mcm2..ntah2 org2 dulu tu wat tmpt 'pelepas hajat je'@ public toilet... walau apa pun yg geng2 sejarah ni akan cakap..atau sape2 je yg nk ckp..ucapan alhamdulillah di ucapkan sbb berpeluang mencemarkan diri pergi ke sana..
sbnrnya xberapa elok utk kita pergi ke tmpt2 cmtu..sbb tmpt2 pemujaan dan yg lebih2 kurg cmtu, lbh dekat nak kena bencana..jadi bg sape2 yg pergi ke kwsn2 yg sedemikian (kesan2 sejarah pemujaan cam piramid, stonehenge dll) sentiasa lah jaga niat semoga diniatkan utk melihat keindahan ciptaan Allah..










nie antara gambor2 yang diamik kt sana..lbh byk amik gmbar atas padang daripada amik gmbor batu tu..ntah la..tgk cam biasa je..banyak lg batu2 yg berusia 1000 thn..3000thn..tp xla termasyhur cam stonehenge nie..xtau la knape..geng2 sejarah ni pilih kasih kot..dh la nok gi tgk batu nie pun kena bayorr..huhu..ingtkan percuma je.. salah satu keajaiban dunia katanya pihak United Nation...ajaibnyerr..hahahampehh...

2 ulasan:

  1. nice shoot....esp 2nd pic tu....

    BalasPadam
  2. tima kasih2...sape2 pun leh wat..dalia liyana pun leh shoot gak gini..

    BalasPadam